Sortera Kundportal
Sortera Recycling Kundportal är en tjänst som gör att du som kund kan arbeta mer miljömedvetet, enklare och mer kostnadseffektivt med er avfallshantering. Från kontoret eller från byggarbetsplatsen.
Är du redan registrerad användare på vår kundportal, klicka på ”Logga in”-knappen ovan för att komma till inloggningssidan.
I Sorteras kundportal kan ni som kund snabbt och enkelt beställa produkter och tjänster från oss. Oavsett om det gäller leverans eller hämtning av säckar, kärl eller containrar. Oavsett tid på dygnet och utan att du behöver plocka upp telefonen och ringa.
Kundportalen erbjuder er en smidig översikt över era hyresobjekt och beställningar, både pågående såväl som avslutade. Självklart hanterbart utifrån enskild beställning, projekt eller adress. Härifrån är det extra lätt att beställa en tömning av den container ni hyr, den vanligaste beställningen hos er kunder, nu tillgänglig med endast ett par klick.
Utöver det har ni enkelt tillgång till ekonomi-, miljö- och avfallsrapporter, valbara per adress eller projekt. Ni kan själva sätta ihop just de fraktionssammanställningar ni behöver. Självklart finns det möjlighet att få dessa både som PDF-rapporter eller i dataformat.
Arbeta snabbt och enkelt med Sortera Recycling Kundportal
- BEHÖRIGHETSANPASSAD
Kundportalen erbjuder er möjligheten att bestämma t.ex. vilken information och vilka beställningar era medarbetare ska ha tillgång till, utifrån ett antal olika förutbestämda roller.
- MOBILANPASSAD
Kundportalen är till för alla och därför självklart mobilanpassad. Vare sig ni har inne-administratörer som föredrar dator, eller projektledare på byggarbetsplatsen som föredrar surfplatta eller mobil, kan alla använda den utan problem.
- SPRÅKSTÖD
Kundportalen har stöd för både svenska och engelska som språk.
- KONTINUERLIG UTVECKLING
Vinsterna med att använda Sortera Recycling kundportal är redan många, och de blir fler hela tiden då vi kontinuerligt utvecklar denna tjänst för att säkerställa att ni – våra kunder – kan få ut det bästa tänkbara värdet av vårt samarbete.
- SNABBT OCH ENKELT
Det går snabbt och lätt att komma i gång. Om du redan är en registrerad användare kan du logga in direkt. Om du vill bli en användare kan du anmäla ditt intresse, eller om du vill veta mer innan du bestämmer dig går det bra att boka en demo.
Bra att veta
Så här blir ni en kund och du en användare i kundportalen
Om det företag du arbetar för redan är en registrerad kund i kundportalen kan du be er kundportals-administratör att bjuda in dig, det är det snabbaste sättet. Om du inte vet vem det är, använd formuläret på sidan ”Registrera dig” för att anmäla ditt intresse så hjälper vi er att hitta varandra.
Om det företag du arbetar för inte är en registrerad kund i kundportalen kan ni använda formuläret på sidan ”Registrera dig” för att anmäla ert intresse, det går snabbt och enkelt. Vi återkopplar inom kort och hjälper er att sätta upp ert företag i kundportalen.
Du vet väl att du som kundportals-administratör enkelt kan bjuda in nya användare till ert företag i kundportalen (se stycket om ”Så här bjuder du som kundportals-administratör in användare till ert företag i kundportalen”).
Inför din första inloggning
Observera att om du inte är en registrerad användare i kundportalen kan du dessvärre inte logga in (se stycket ovan om ”Så här blir ni en kund och du en användare i kundportalen”).
Det första som händer efter din registrering är att du får en inbjudan till Sortera Recycling Kundportal i din inkorg. Kontrollera din skräpkorg om du inte hittar mailet i din inkorg, ibland hamnar det där.
För de flesta är det nu fritt fram att logga in på kundportalen och börja arbeta, men för vissa kan det krävas ett extra steg. Det är enkelt och går snabbt, läs vidare hur du gör i nästa avsnitt.
Använd Microsoftkonto för att logga in
För att använda Sortera Recycling Kundportal krävs det att den mailadress du använder för att logga in på portalen är kopplad till ett Microsoftkonto. Det är ett kostnadsfritt konto du använder för att komma åt många av Microsofts tjänster.
Om din mailadress tillhör ett mailkonto hos Microsoft, t.ex. Office 365, loggar du in på portalen med din mailadress och ditt vanliga lösenord.
Om din mailadress i stället tillhör ett mailkonto hos t.ex. Google (gmail) men är kopplad till ett Microsoftkonto, ombeds du att logga in på det Microsoftkonto som är kopplat till din mailadress innan du kan fortsätta till portalen.
Om du redan använder någon av Microsofts tjänster, som t.ex. Office 365, med den emailadress du avser att använda på portalen, har du antagligen redan ett Microsoftkonto. Microsoftkonto kallades tidigare Windows Live ID.
Om din mailadress varken tillhör ett mailkonto hos Microsoft eller är kopplat till ett Microsoftkonto ombeds du att skapa ett sådant. Det är enkelt, går snabbt och är kostnadsfritt.
Är du osäker och behöver hjälp kan du höra av dig till din ansvariga säljare eller till vår kundtjänst, så hjälper de dig att komma i gång med kundportalen.
Så här bjuder du som kundportals-administratör in användare till ert företag i kundportalen.
Om du är en kundportals-administratör kan du enkelt bjuda in nya användare, både medarbetare och underentreprenörer till ert företag, till kundportalen. Du bestämmer själv vilken information och vilka rättigheter varje användare ska ha tillgång till. Den du bjuder in får en personlig inbjudan skickad till sig på mail, och kan sedan logga in på kundportalen.
När du inte längre vill att en användare ska ha tillgång till ert företag i kundportalen kan du enkelt inaktivera dennes konto.
Användarprofiler och behörigheter
I tabellen ovan ser du vilka olika behörighetsnivåer som finns för de tre olika användarrollerna. Som kundportals-administratör kan du sätta behörighetsnivå på de användare du bjuder in till kundportalen.
Åtkomst i mobilen
Bokmärk kundportalsidan
När du är på kundportalen i din webbläsare på mobilen, välj ”Lägg till på hemskärmen” så får du Sortera Kundportal-ikonen på din hemskärm, och kan med endast ett klick öppna kundportalen. Snabbt, smidigt och enkelt.