Sorterapilar i regnskog

Kundportalen

Bild på mobiltelefon med appen Kundportalen som står mellan ett kärl och en sortera-byggsäck

Sortera kundportal

En portal som möjliggör att du som kund kan arbeta mer miljömedvetet, enklare och mer kostnadseffektivt med er avfallshantering. Från kontoret eller byggarbetsplatsen. 

Service/Tillgänglig dygnet runt

I Sorteras kundportal kan ni som kund snabbt och enkelt beställa produkter och tjänster från oss. Oavsett om det gäller leverans eller hämtning av säckar, kärl eller contrinrar eller hjälp med någon spol-eller slamtjänst. Oavsett tid på dygnet och utan att du behöver plocka upp telefonen och ringa. 

Portalens olika delar

Bild från kundportalen - säckhämtning

Beställ

Beställ enkelt produkter & tjänster hos oss med endast ett par klick

Bild från kundportalen - order

Ordrar

Överblick över era hyresobjekt och beställningar

Bild från kundportalen - rapporter

Rapporter

Tillgång till miljö- och avfallsrapporter, valbara per projekt

Bild från kundportalen - admin

Administration

Administration av projekt, nya användare och dylikt

Arbeta snabbt och enkelt med Sorteras kundportal

BESTÄLL SNABBT OCH ENKELT

Spara tid genom det snabba, enkla och tydliga beställningsflödet. Ni kan lägga flera ordrar i en beställning för ett eller flera projekt. Vi sparar även dina projektval så att du slipper skriva in samma information om och om igen

TYDLIG AVFALLSHISTORIK

Vår fraktionssammanställning erbjuder idag en webbvy som på ett smidigt sätt visar informationen direkt. Det går även bra att ladda ned en PDF-rapport eller Excelfiler för varje tabell.

ANPASSAD MED SPRÅKSTÖD

Kundportalen erbjuder er möjligheten att bestämma t.ex. vilken information och vilka beställningar era medarbetare ska ha tillgång till, utifrån ett antal olika förutbestämda roller. Både på svenska eller engelska som språk.

TILLGÄNGLIG VAR OCH NÄR DU VILL

Kundportalen är till för alla och därför självklart mobilanpassad. Vare sig ni har inne-administratörer som föredrar dator, eller projektledare på byggarbetsplatsen som föredrar surfplatta eller mobil, kan alla använda den utan problem.

KONTINUERLIG UTVECKLING

Vinsterna med att använda Sorteras kundportal är redan många, och de blir fler hela tiden då vi kontinuerligt utvecklar denna tjänst för att säkerställa att ni – våra kunder – kan få ut det bästa tänkbara värdet av vårt samarbete.

KOM IGÅNG DIREKT

Det går snabbt och lätt att komma i gång. Om du redan är en registrerad användare kan du logga in direkt. Om du vill bli en användare kan du registrera dig här.
Det går smidigt och jag sparar massor av tid!
Tommy Franzén, Andersson Company

Ladda ner vår app

Vår app erbjuder ett enkelt sätt att beställa produkter och tjänster från oss. För att ladda ner appen, skanna QR-koden med kameran på din mobila enhet eller gå till din app-affär. Appen finns både för iOS och Android. 

 

Vanliga frågor

Om det företag du arbetar för redan är en registrerad kund i kundportalen kan du be er kundportals-administratör att bjuda in dig, det är det snabbaste sättet. Om du inte vet vem det är, använd formuläret på sidan ”Registrera dig” för att anmäla ditt intresse så hjälper vi er att hitta varandra.  

Om det företag du arbetar för inte är en registrerad kund i kundportalen kan ni använda formuläret på sidan ”Registrera dig” för att anmäla ert intresse, det går snabbt och enkelt. Vi återkopplar inom kort och hjälper er att sätta upp ert företag i kundportalen. 

Är du osäker och behöver hjälp kan du höra av dig till din ansvariga säljare eller till vår kundtjänst, så hjälper de dig att komma i gång med kundportalen.

Om du är en kundportals-administratör kan du enkelt bjuda in nya användare, både medarbetare och underentreprenörer till ert företag, till kundportalen. Du bestämmer själv vilken information och vilka rättigheter varje användare ska ha tillgång till. Den du bjuder in får en personlig inbjudan skickad till sig på mail, och kan sedan logga in på kundportalen. 

När du inte längre vill att en användare ska ha tillgång till ert företag i kundportalen kan du enkelt inaktivera dennes konto. 

Gå till menyn ”Mer” och sedan ”Hantera användare” för att skapa en ny användare.

Om du har problem med att logga in så kan du klicka på ”Jag behöver hjälp att logga in” och sedan ”Ladda om Kundportalen”. Det här är ett smidigt sätt att nollställa eventuella fel. Om det ändå inte fungerar så hör av er till kundtjänst eller er ansvariga säljare. 
 

Om Kundportalen meddelar att Använder ni Outlook eller någon annan Microsoft-ansluten e-postadress som konto på Kundportalen loggar ni in med samma lösenord som till din e-postadress. Om ni har en registrerad e-postadress som inte har koppling till Microsoft har ni själva valt ert lösenord. 
 
Oavsett typ av konto kan ni gå till Kundportalen, skriva in er e-postadress, klicka på fortsätt och sedan logga in. Därefter klickar ni på ”Glömt lösenord”. Följ sedan instruktionerna. 

Om er organisation har en e-postadministratör eller får hjälp av en IT-partner kan de behöva nollställa ditt lösenord. Vi kan tyvärr inte hjälpa till med ert konto när detta händer. 

Gå till följande länk och ladda där ner appen till din telefon för en enklare beställningsupplevelse: https://kund.sortera.se/app 

Appen finns både för iOS och Android. Ni kan använda Kundportalen både i appen och i webben när det passar er.